MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

ANUNȚ CONCURS pentru ocuparea unui post contractual, vacant, de inspector de specialitate, grad debutant în cadrul Centrului Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură, pe durată nedeterminată

Anunț  concurs 

 

Primăria Municipiului Mediaș, cu sediul în Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr. 3 organizează în data de 16.04.2025, ora 10.00 concurs pentru ocuparea unui post contractual, vacant, de inspector de specialitate, grad debutant în cadrul Centrului Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură conform prevederilor H.G. nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice coroborate cu  art. VII alin. (3), lit. b) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal - bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

 

Denumirea postului: inspector de specialitate, grad debutant în cadrul Centrului Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură;

Contractul individual de muncă se încheie pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

 

          Condiții de participare la concurs:

  • Condiții generale de participare: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea  carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice și anume:

 a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

  • Condiții specifice prevăzute în fișa postului:

-    studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă
-     vechimea minimă în specialitatea studiilor: nu este necesară.

  • Cerințe specifice: candidații trebuie să îndeplinească cerințele specifice prevăzute  la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

      Dosarul de înscriere la concursul de recrutare, trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente, prevăzute la art. 35 din H.G. nr. 1336/2022:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr.2;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) curriculum vitae, model comun european.

 

     Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului este prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.1336/2022.

      Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
     Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e) se prezintă însoțite de documentele originale, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea “conform cu originalul”  de către secretarul comisiei de concurs.
     Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria  răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f) anterior datei de susținere a probei scrise.

 

Dosarul de concurs:

  • Se poate pune personal de către candidat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața

 Corneliu Coposu, nr. 3, Serviciul Resurse Umane Salarizare, etaj 3, camera 3 între orele 8 00 -1500 (luni-joi), 800 -1200 (vineri).

  • Se poate transmite prin Poșta Română, prin intermediul unui serviciu de cureriat, la

 sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr. 3, Serviciul Resurse Umane Salarizare.

  • Se poate transmite prin poșta electronică:

     La adresa de e-mail personal_cb@primariamedias.ro.

      În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de cureriat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autoritățiilor publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele din dosarul de concurs prevăzute la lit. b)-e) în original pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

      Transmiterea documentelor prin poșta electronică sau prin platformele informatice ale instituțiilor sau autoritățiilor publice se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

 

 

Nerespectarea prevederilor aliniatului anterior conduce la respingerea candidatului.

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

Concursul pentru ocuparea postului vacant constă în parcurgerea a trei etape succesive, după cum urmează:

  • Selecția dosarelor de înscriere;
  • Proba scrisă;
  • Proba interviu;

 

Calendarul de desfășurare a concursului:

  • Data limită și ora la care se pot depune dosarele de concurs:
  • Candidații depu dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postului vacant, respectiv în perioada  27.03.2025 - 09.04.2025 la Serviciul Resurse Umane – Salarizare, etaj 3, camera 3, între orele 8 00 -1500 (luni-joi), 800 -1200 (vineri).
  • Data și locul de desfășurare a probelor de concurs:
  •  selecția dosarelor: în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respectiv 10.04.2025 – 11.04.2025.
  • proba scrisă în data de 16.04.2025 ora 1000, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș.
  • interviul se susține într-un termen  de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș. Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
  • termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare probă:
  •   comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face în termen de o zi  lucrătoare de la finalizarea probei.
  • termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor:
  • după afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciul Resurse Umane – Salarizare, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și al interviului , sub sancțiunea decăderii din acest drept. Contestațiile se soluționează în termen de o zi lucrătore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
  •  termenul în care se afișează rezultatele  finale:
  • rezultatele finale se afișează la sediul Primăriei Municipiului Mediaș și pe pagina de 

   internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă în termen de o zi

    lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă cu  specificarea mențiunii ,,admis” sau ,,respins”.

 

       Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se  codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.

 

      Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane – Salarizare; telefon: 0269/ 803882; e-mail: personal@primariamedias.ro; e-mail: personal_cb@primariamedias.ro

       Afișat în data 27.03.2025, la sediul instituției, pe pagina de internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă.

 

 

 

 

 

 

Bibliografia şi tematica pentru postul de inspector de specialitate, grad debutant:

1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

 a)Administraţia publică locală: Titlul V-Autorităţile administraţiei publice locale

b)Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice:

  • Capitolul III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia;
  • Capitolul IV  Încadrarea şi promovarea personalului contractual
  • Capitolul V   Managementul personalului contractual din administraţia publică şi gestiunea raporturilor juridice

 2.Ordonanța  nr. 137 din 31 august 2000, republicată, privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare:

  • Capitolul I Principii și definiții.

3. Legea nr.198/2023 – Legea învățământului preuniversitar , cu modificările și completările ulterioare:

  • Capitolul IV Organizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar : Secţiunea a 8-a -Învăţământul de artă şi învăţământul sportive.

4. Legea nr. 319/2006, Legea securității și sănătății în munca, cu modificările și competările ulterioare:

  • Capitolul III-Obligaţiile angajatorilor
  • Capitolul IV-Obligaţiile lucrătorilor
  • Capitolul VI Comunicarea, cercetarea, înregistrarea şi raportarea evenimentelor -Secţiunea 1 –Evenimente

5. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și

completările ulterioare:

  • Capitolul II  Obligaţii privind apărarea împotriva incendiilor -Obligaţii generale și Obligaţiile consiliului local şi ale primarului
  • Capitolul IV  Serviciile de urgenţă voluntare şi private

 

Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția contractuală de execuție, vacantă, de inspector de specialitate  grad debutant la Centrul Social Comunitar de Agrement și Sport, Direcția pentru Cultură

 

1. Organizarea, coordonarea şi promovarea proiectelor şi evenimentelor:

  1. Elaborează proiecte şi strategii de promovare a evenimentelor locale care îi sunt repartizate în vederea implementării calităţii în relaţiile cu beneficiarii serviciilor ;
  2. Facilitează crearea de relaţii de colaborare cu alte instituţii publice ;
  3. Răspunde de organizarea evenimentelor cultural – artistice  și sportive care îi sunt repartizate şi care sunt sub egida Primăriei Mediaș şi a Direcției în diverse locații;
  4. Identifică potențiali parteneri, furnizori, colaboratori, prestatori în vederea organizării, derulării și funcționării optime a evenimentelor organizate și serviciilor oferite de instituție ;
  5. Întocmeşte fişele de eveniment şi urmăreşte îndeplinirea sarcinilor conform acesteia ;
  6. Realizează și întocmeşte diverse documentații, rapoarte, informări și acte cu caracter intern, necesare bunei desfășurări a activităților din cadrul instituției ;
  7. Întocmeşte referate și supune spre aprobarea plăţilor aferente evenimentului de care răspunde ;
  8. Asigură publicarea şi răspândirea materialelor promoţionale şi de informare, găsirea unor metode eficiente de plasare şi amplasare a acestora ;
  9. Participă la distribuirea, ridicarea, manipularea materialelor publicitare, informative, precum şi a celor cu statut de corespondenţă;

 

  1. Pregătește noi proiecte care valorifică expertița existentă la nivelul Direcției și rezultatele proiectelor anterioare și face propuneri de buget pentru fiecare proiect în parte pe care le înaintează spre aprobare directorului ;
  2. Asigură rezolvarea problemelor apărute în realizarea proiectului și informează la timp directorul despre problemele apărute și pe care nu le poate rezolva la nivelul său;
  3. Face propuneri de îmbunătățire a stilului de lucru pentru a maximiza eficiența atingerii obiectivelor propuse;
  4. Informează șeful direct de apariția unor probleme importante care pot avea impact asupra desfășurării proiectului;
  5. Monitorizează în timp progresul atins faţă de obiectivele propuse şi redactează rapoarte lunare
  6. Evaluează impactul proiectului şi al evenimentului şi il comunică conducerii
  7. Arhivează corespunzător toată documentația legată de proiecte ( informaţii, poze, filme, ect);
  8. Participă activ la organizarea unor manifestări publice iniţiate de Primăria Mediaș, indiferent dacă implicarea este individuală sau de grup;
  9. Răspunde de rezolvarea promptă a problemelor de comunicare ce apar în cadrul activităților proiectelor;
  10. Asigură un climat de colaborare între toți angajații implicați în proiecte;
  11. Îndeplineşte sarcinile și atribuțiile specifice în cadrul diverselor evenimente, proiecte și activități organizate și desfășurate în cadrul instituției ;
  12. Răspunde de veridicitatea și corectitudinea rapoartelor întocmite;
  13. Execută orice alte dispoziții date de superiorul ierarhic în realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei în limitele respectării temeiului legal;
  14. Răspunde de păstrarea confidențialității informațiilor la care are acces;
  15. Asigură accesul gratuit şi permanent la informaţie, atât din domeniul administraţiei locale cât şi din alte domenii de activitate în vederea scurtării timpului şi a efortului afectat de cetăţean rezolvării unei probleme personale sau comune unui grup prin evitarea stres-ului cetăţeanului, generat de cele mai multe ori de imposibilitatea lui de a depista modalitatea de a obţine unele drepturi legale sau informaţii utile din instituţe, serviciul sau persoana care îi poate rezolva problema;
  16. Monitorizează şi updatează site-ul instituţiei;
  17. Asigură o bună comunicare atât cu angajaţii din interiorul Direcţiei, cât şi cu toţi clienţii şi colaboratorii;