MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a funcției publice de execuție, vacante, de inspector, clasa I, gradul profesional debutant la Compartimentul Informatizare - Direcția Administrație Publică Locală

ANUNŢ CONCURS

 

            Primăria Municipiului Mediaș în conformitate cu art. VII alin. (4) din O.U.G. nr. 115/2023 și art.VII alin.(7) /XI/XII din O.U.G. nr.121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Admnistrativ, organizează la sediul instituției din Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a funcției publice de execuție, vacante, de inspector, clasa I, gradul profesional debutant la Compartimentul Informatizare - Direcția Administrație Publică Locală din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș.

 

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiții de participare pentru funcția publică de execuție de inspector, clasa I, gradul profesional debutant (ID 572696) din  cadrul Compartimentul Informatizare - Direcția Administrație Publică Locală : 

 

Condiții generale:

     Conform art.465 (alin.1) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  1. are cetățenia română și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris şi vorbit;  
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniți;  
  4. are capacitate deplină de exercițiu; 
  5. este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii; 
  6. îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice; 
  7.  
  8. nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  10. nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; 
  11. nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.    


Condiții specifice:

Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Domeniul de studiu: Științe inginerești; Ramura de știință - Ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației; Domeniul de licență - Calculatoare și tehnologia informației; Specializarea – Calculatoare;

Domeniul de studiu: Științe Sociale; Ramura de știință - Științe Economice; Domeniul de licență Contabilitate; Specializarea Contabilitate și informatică de gestiune.

Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – nu este necesară.

 

Probele concursului  de recrutare:

  • verificarea eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
  • proba scrisă, în data de 15.10.2024  ora 1100  la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
  • proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș.

Se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă.

 

Depunerea contestațiilor pentru probele concursului de recrutare: Candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului pentru fiecare probă.

Soluționarea contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

 

Modalitatea de înscriere la concursul de recrutare:

Persoanele interesate de participarea la concursul de recrutare depun dosarul de concurs în termen de maximum 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului de concurs, respectiv în perioada 13.09.2024 – 02.10.2024, inclusiv.

 

Dosarul de concurs:

  • se poate depune personal de către candidat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare, etaj 2, camera 11, între orele 8 00 -1500 (luni-joi), 800 -1200 (vineri).
  • se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare.
  • se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: personal@primariamedias.ro

Dosarele de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail personal@primariamedias.ro după terminarea programului de lucru al instituției noastre, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

  

 Dosarul de concurs conține în mod obligatoriu următoarele:

    a) formularul de  înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din O.U.G. nr.121/2023, se pune la dispoziția candidaților de către secretarul comisiei de concurs;

b) copia cărții de identitate;

 c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;

d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Conform dispozițiilor art. VII  alin.(15) din O.U.G. nr.121/2023 coroborate cu cele ale art.38 alin.(7) din Anexa nr.10 la O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare,  modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art.137 lit.e) din Anexa 10 la O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Adeverințele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/ funcțiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;

f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

     Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministerului sănătății.

       Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii;

g) cazierul judiciar.

      Acest document poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs  pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. 
    În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituțional; 

h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

i) declarația pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.   

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Persoană de contact: Popa Liliana, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane – Salarizare; telefon:  0269/ 803812; e-mail: personal@primariamedias.ro

 

 Afișat în data 13.09.2024, la sediul instituției, pe pagina de internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă și pe pagina de internet a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

 

Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție, vacantă, de inspector, gradul profesional debutant la Compartimentul Informatizare- Direcția Administrație Publică Locală

     Pe linia realizării, testării şi îmbunătăţirii sistemului informatic al Municipiului Mediaş :

  • prezintă propuneri privind sistemul informatic şi asigură asistenţa de specialitate pentru achiziţionarea echipamentelor necesare;
  • elaborează împreună cu utilizatorii lista aplicaţiilor şi a priorităţilor în realizarea acestora la nivelul Primăriei Municipiului Mediaș (sau achiziţionarea de la terţi) şi le prezintă spre aprobare conducerii;
  • coordonează, îndrumă şi supraveghează activitatea de editare şi arhivare pe suport magnetic a documentelor din cadrul instituției;
  • elaborează programe sau implementează programe achiziţionate de la terţi pentru următoarele grupe de activităţi din cadrul instituției:
  •      activităţi de lucru cu publicul
  •      activităţi bazate pe elemente financiare și de contabilitate
  •      activităţi bazate pe informaţii juridice şi de istoric(arhiva)
  •      se preocupă de buna funcţionare a programelor elaborate în cadrul instituției sau de către terţi, depanând eventualele blocaje ale programelor proprii sau cerând 
  •      asistență pentru programele de la terţi.

     Pe linia administrării reţelei:

  • coordonează instalarea hardului, softului  şi a staţiilor de lucru;
  • instalează caracteristicile utilizatorilor, parolele, directoarele utilizatorilor și drepturile de acces în reţea.

     Pe linia menţinerii echipamentelor în perfectă stare de funcţionare:

  • se preocupa de schimbarea la timp a consumabilelor (toner, cartuşe, etc.).

 

 

Bibliografie și Tematica

concurs de recrutare pentru ocuparea  funcției publice de execuție, vacante, de  inspector clasa I,

gradul profesional debutant la Compartimentul Informatizare - Direcția Administrație Publică Locală

1. Constituţia României, republicată;
     cu tematica : Constituţia României, republicată
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica : Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
   cu tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi II ale părţii a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Partea I, titlul I şi II ale părţii a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare
5. Rețele de calculatoare, Autor: A. Tanenbaum, Editura Byblos 2004;
   cu tematica: Rețele de comunicare LAN, WAN, Internet, Intranet, protocoale, arhitecturi.
6. Tutorial Windows 10 ;
    cu tematica: Echipamente de rețea și comunicație; Instalari și configurarări de echipamente în rețelele locale structurate.
7. Tutorial Windows Server ;
    cu tematica: Cunoștințe în instalare/configurare/administrare și monitorizare a sistemelor de operare Windows și  Windows Server; Administrarea rețelelor de calculatoare.
8. Raluca Constantinescu, Ionuț Dănăilă - ECDL Editare de text. Microsoft Word 2016, Editura: ECDL Romania, Anul publicării: 2017;
    cu tematica: Cunoștințe medii de operare Microsoft Office (Word, Excel ); Securitate și mentenanță, programe antivirus.
9. Raluca Constantinescu, Ionuț Dănăilă – ECDL Calcul tabelar. Microsoft Excel 2016, Editura: ECDL Romania, Anul publicării: 2017;
    cu tematica: Instalare software (stații de lucru, imprimante). Licențe.
10. Raluca Constantinescu, Ionuț Dănăilă - ECDL Utilizarea computerului. Windows 10, Editura: ECDL Romania, Anul publicării: 2018;
     cu tematica: Arhitectura calculatoarelor personale, hardware, diagnosticare defecte, depanare.

Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibliografiei  și tematicii, forma valabilă se consideră aceea având toate modificările și completările ulterioare până la ziua publicării anunțului.