MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

ANUNŢ CONCURS

de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a funcției publice de execuție vacante, de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant la Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară

            Primăria Municipiului Mediaș în conformitate cu art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 și art.VII alin.(7)/XI/XII din O.U.G. nr.121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Admnistrativ, organizează la sediul instituției din Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a funcției publice de execuție vacante, de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant la Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară - Direcția Administrație Publică Locală din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș.

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

        Condiții de participare pentru funcția publică de execuție de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant (ID 413963) din  cadrul Biroului Juridic Contencios Autoritate Tutelară - Direcția Administrație Publică Locală : 

Condiții generale:

     Conform art.465 (alin.1) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  1. are cetățenia română și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris şi vorbit;  
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniți;  
  4. are capacitate deplină de exercițiu; 
  5. este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;  
  6. îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;  
  7. dovedește prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  10. nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; 
  11. nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Condiții specifice:

Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Domeniul de studiu : Științe juridice (ramura de știință);

Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – nu este necesară.

Probele concursului  de recrutare:

  • verificarea eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
  • proba scrisă, în data de 03.07.2024, ora 1100  la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
  • proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș.

Se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă.

 Depunerea contestațiilor pentru probele concursului de recrutare: Candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului pentru fiecare probă.

Soluționarea contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Modalitatea de înscriere la concursul de recrutare:

Persoanele interesate de participarea la concursul de recrutare depun dosarul de concurs în termen de maximum 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului de concurs, respectiv în perioada 31.05.2024 – 19.06.2024, inclusiv.

 Dosarul de concurs:

  • se poate depune personal de către candidat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare, etaj 2, camera 11, între orele

8 00 -1500 (luni-joi), 8 00 -1200 (vineri).

  • se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, Serviciul Resurse Umane – Salarizare.
  • se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: personal@primariamedias.ro

Dosarele de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail personal@primariamedias.ro după terminarea programului de lucru al instituției noastre, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

  

 Dosarul de concurs conține în mod obligatoriu următoarele:

a) formularul de  înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din O.U.G. nr.121/2023, se pune la dispoziția candidaților de către secretarul comisiei de concurs;

b) copia cărții de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;

d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Conform dispozițiilor art. VII  alin.(15) din O.U.G. nr.121/2023 coroborate cu cele ale art.38 alin.(7) din Anexa nr.10 la O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare,  modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art.137 lit.e) din Anexa 10 la O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Adeverințele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/ funcțiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;

f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministerului sănătății.

Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii;

g) cazierul judiciar.

Acest document poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs  pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. 
În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituțional; 

h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

i) declarația pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.   

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Persoană de contact: Popa Liliana, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane – Salarizare; telefon:  0269/ 803812; e-mail: personal@primariamedias.ro

Afișat în data 31.05.2024, la sediul instituției, pe pagina de internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă și pe pagina de internet a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

 

Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție, vacantă, de consilier juridic clasa I, gradul profesional debutant la
Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară - Direcția Administrație Publică Locală

  

  1. Formularea acţiunilor civile şi a plângerilor penale, în vederea apărării drepturilor legitime ale municipiului Mediaş;
  2. Formularea întâmpinărilor faţă de acţiunile în care Municipiul Mediaş are calitate procesuală pasivă;
  3. Susţinerea, în faţa instanţelor judecătoreşti a intereselor părţii reprezentate în baza delegaţiilor de reprezentare;
  4. Are obligaţia de a se prezenta la toate termenele fixate de către instanţă, în cazurile în care acest lucru nu este posibil ca urmare a suprapunerii unor termene la instanţe diferite, are obligaţia depunerii tuturor documentelor care sa suplinească prezenţa
  5. Ţine evidenţa tuturor dosarelor aflate pe rol, în acest sens având obligaţia actualizării termenelor de judecată şi a soluţiilor pronunţate, în Registrul Proceselor; Exemplarul propriu al dosarelor de instanţa vor avea fiecare filă numerotată, urmărindu-se securizarea acestora;
  6. La solicitarea autorităţii pe care o reprezintă, promovează şi uzează de toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligenţele pentru menţinerea unor drepturi câştigate la instanţele de fond sau printr-un act juridic anterior;
  7. Solicită puncte de vedere cu privire la obiectul dosarului aflat pe rolul Instanțelor, de la compartimentele de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
  8. Urmăreşte  respectarea prevederilor legale privind termenele de comunicare a actelor de la şi către instanţele judecătoreşti, având obligaţia să depună toate diligenţele în vederea obţinerii acestora fără a depăşi termenul prevăzut de lege;
  9. Comunică direcţiilor de specialitate hotărârile definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti pentru ducerea lor la îndeplinire; 
  10. Avizează, din punct de vedere juridic, acteler încheiate de municipiul Mediaş;
  11. Verifica şi avizează sub aspectul legalităţii, materialele redactate de diverse compartimente din cadrul aparatului de specialitate al Primarului şi ale serviciilor şi direcţiilor subordonate acestuia acordând asistenţă juridică de specialitate;
  12. Acordă asistenţă juridică tuturor direcţiilor şi serviciilor din cadrul Primăriei Mediaş;
  13. Răspunde operativ la notele interne transmise de direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei Mediaş;
  14. Participă în cadrul comisiilor constituite la nivelul aparatului propriu în care este numit;
  15. Asigură prezenţa la efectuarea expertizelor judiciare în cadrul dosarelor în care municipalitatea este parte solicitând, după caz asistenta compartimentelor de specialitate;
  16. Asigură implementarea, menţinerea şi îmbunătaţirea Sistemului de Management al Calităţii în propria activitate;
  17. Respectă cerinţele documentaţiei Sistemului de management al calităţii în propria activitate;
  18. Primeşte orice alte sarcini din partea sefului ierarhic superior.

 

Bibliografie și Tematica

concurs de recrutare pentru ocuparea  funcției publice de execuție vacante, consilier juridic clasa I gradul profesional debutant la
Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară - Direcția Administrație Publică Locală

 

1. Constituţia României, republicată cu tematica : Titltul II-Drepturile si libertăţile fundamentale
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica : Cap. II, Secțiunea IV-Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica: Cap. II- Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii
4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica: Titlul I- Dispoziții generale, Titlul II- Statutul funcţionarilor publici: Cap.II-Clasificarea funcțiilor publice. Categorii de funcționari publici; Cap.V-Drepturi și îndatoriri; Cap.VIII- Sancțiuni disciplinare și răspunderea funcționarilor publici.
5. Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica:  CAPITOLUL II: Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public SECŢIUNEA 1: Dispoziţii comune privind accesul la informaţiile de interes public
6. Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare cu tematica : CAPITOLUL II: Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrative.
7. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica:  CAPITOLUL II: Dobândirea şi încetarea calităţii de consilier juridic.
8. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările şi completările ulterioarecu tematica: CARTEA III – Despre bunuri, Titlul IV-Proprietatea publica.
9. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica CARTEA A V-A. Despre executarea silită. Titlul I. Dispoziţii generale; Titlul II. Urmărirea silită asupra bunurilor debitorului
10. O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare; cu tematica obligaţiile instituţiilor publice cu privire la soluţionarea petiţiilor
11. Legea nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica : CAPITOLUL II: Stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor
12. Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificările și completările ulterioare.cu tematica: CAPITOLUL I: Dispoziţii generale

Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibliografiei  și tematicii, forma valabilă se consideră aceea având toate modificările și completările ulterioare până la ziua publicării anunțului.